fredag 10 december 2010

Project vardagsrum del 2

Nu har jag gjort klart min klänning. Först tyckte jag att det gick sjukt snabbt, livet sydde jag ihop på ingen tid alls. Sedan kom jag på att jag visste inte hur jag skulle göra vissa saker. Då tog det längre tid.

Resultatet blev bra, men fållen runt ärmen blev allt annat än slät (syns lite på närbilden). Det är jag inte nöjd med, men jag vet inte hur jag ska kunna göra det bättre. Tips någon?

Kanske ska jag sy om lite på stället där söm möter dragkjedja för att få ett finare fall, för nu är det lite osmickrande över rumpan. Hellre ett smickrande fall. Faktiskt.

Nu blir det städning. Mitt hem ser ut som Parson's school of design timmen före runwaydeadline.

Ps. Oroa er inte för att jag ser jätteledsen ut på den första bilden. Det är inte äkta känslor. Jag är bara inte så bra på modebloggs-grejen. DS.




4 kommentarer:

  1. Oj vad duktig du är! Den är verkligen jättefin.

    SvaraRadera
  2. Tack igen, men bilderna är nog inte helt rättvisa... Jag har en förlåtande webbkamera med halvtaskig skärpa (vilket mest innebär att man inte ser att tyget är prickigt). Nästa klänning ska bli lika fin som den här ser ut att vara :D

    SvaraRadera