måndag 6 december 2010

På riktigt?

En kille ringde precis, presenterade sig, sa att han ringde från homosexuellas riksförbund (rfsl?) och sa att de gjorde en marknadsundersökning. Jag gick med på att svara på ett par frågor.

Men det var en märklig undersökning. Korta svar och inga följdfrågor.

Tycker du att pridefestivaler är positiv eller negativt?
Tycker du att homosexuella ska ha samma rättigheter som vanliga människor?
Vad tycker du om muslimer? (Eh va?)
Tror du att homosexuella ligger bakom 11 september-attacken i USA?

Här var det dags för att ifrågasätta vem killen egentligen jobbade för. Han förklarade lite besvärat att frågorna grundades på att det fanns en hel del fördomar mot homosexuella.

Så då tror du inte att homosexuella är djävulsdyrkare eller nazister heller?

Jag svarade nej.
Inte så där till mans i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Eh, formulerade han sig "som vanliga människor"? Herregud, öh, var det nåt slags skämt? Var det Jehovas som ringde runt och förklätt sökte likasinnade? Eller Göran H som förtvivlat letar efter sitt egna "verklighetens folk"? Jimmie som kartlägger "patrask"?

    Ba liksom "I OBJECT! LEADING QUESTION YOUR HONOUR!"

    Rfsl är f.ö riksförbundet för sexuellt likaberättigande och är ju också ett gött gäng. Normaliseringsprocessen hurra hurra.

    äääääh.

    SvaraRadera
  2. Jag vet. Visst är det konstigt. Jag reagerade också på det. Jag tänkte att snart tar vl det här en ännu märkligare vändning, men det blev inte så. Om telefonkillen for med osanning, förstår jag inte vem som skulle kunna vara undersökningens egentliga avsändare. hrm.

    SvaraRadera