torsdag 16 december 2010

För mycket pengar, för lite koll

Jag har tidigare halvt beklagat mig över mina presentkort på ticnet som går ut nu vid årsskiftet. Så mycket pengar, så få konserter.
Eller, nja, om rätt ska vara rätt så är det jag som inte haft särskilt bra koll på utbudet. För ett par veckor sedan insåg jag att Roky Erikson skulle komma till Trädgårn idag. En ganska dyr spelning. Perfekt alltså. Men biljetterna har varit slut länge så nu sitter jag här och är sur för att jag inte kan gå.
Jag skulle även kunnat gå på Robyn (spelar i helgen), eller Elton John (spelade för ett tag sedan). Men icke. Noll koll Pettersson.
Jag kunde till och med ha gått på Oskar Linnros.

Är det dags att jag köper en biljett till ullevispelningen med Iron Maiden? HD är du på?
Eller ska jag redan nu köpa wow-biljett. För det kan man tydligen på ticnet nuförtiden.

Eller ska jag gå på opera? Musikal?
Kaos.
Hjälp?

5 kommentarer:

  1. PK skrev på fejjan idag att det fanns biljetter kvar till roky, men det är ju för sent nu. eller?

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. menåh.

    Du var väl där? Hur var det? Fick ju en rätt fin recension i GP, även om det "bara" blev 3 fyrar.

    SvaraRadera
  4. ne jag var inte där. jag är helt lost när det gäller konserter o lyssnar väl inte på roky ändå så... men svara på mitt sms nu!

    SvaraRadera
  5. Kör på opera vettja! Jag hakar på, lätt! Dags att bli ett gammalt finkulturspöke or die trying!

    SvaraRadera