söndag 26 september 2010

Vet hut, unga dam

Idag var jag på Bokmässan för första gången. Först tyckte jag att det var lite genant att jag aldrig besökt mässan innan. Men nu kan jag konstatera att jag inte missat så himla mycket.
Så får man ju inte riktigt tycka. Bokmässan ska ju vara så bra och fantastisk. Men nä. Den var stor och tråkig.

Seminarierna var rätt bra. Jag och Hanna gick på två. På det första fick vi höra Natalia Kazmierska intervjua Andres Lokko. Suck.
Natalia är säkerligen smart och vass, men hon pratar på samma sätt som man föreställer sig att tonåriga modebloggare skulle göra. Eh, jag, eh... känner ju dej...eh..typ.
Andres var inte heller särskillt kul tyvärr. Överlag kändes samtalet svamligt, utan något direkt syfte och tidvis på tok för internt.

Bokmässans räddning var kändisspottingen. Att se random gubbar som Jan Guillo och Frank Andersson (som skrivit boken med underitiel Kuken ska ha sitt) överglänstes av de icke-random gubbarna.
Hanna hade en liten konversation med Gösta Ekman när de skulle ta kaffe samtidigt. Senare log och nickhejade vi sådär som man gör när vi mötte Mikael Wiehe i en folksamling.

Japp japp. Det var det.
Done. Check.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar