onsdag 8 september 2010

En plastlåda med fancy mat

Jag har gnällt de senaste veckorna om att jag vill gå till Wasa Källare och äta lunch. Wasa Allé serverade mat på Way out west och kantarellmackan jag stoppade i mig var tillräckligt god för att ge mersmak. Den mersmaken är väl slut nu kan man säga.

På kvällstid är restaurangen helt utom räckhåll för min plånbok, men under lunchen är den helt ok. 70 spänn för en vegetarisk lasagne med fetaost och ratatouil (svårt ord).

Syrran tog en dagens husmanskost och enligt plan fick hon en tallrik vällagad mat. Själv fick jag mat i en svart plastlåda. Jag ställde plastlådan på min tallrik som var för liten, och åt (med god aptit, för smaken var ju god).
Ingen sallad, inget kaffe.
Funderade på att ta en bild, men det såg för sorgligt ut. Ok att lunchen är en budgetvariant, men de kunde väl lagt upp maten på en tallrik?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar