tisdag 21 september 2010

Ullevisommar

Jag kan se hur Got events chefer sträcker på sig för första gången på ett år. Det har varit ett ständigt krummande för gubbarna som villigt erkände att sommaren 2010 var ett "mellanår" för Ullevi.
För oavsett hur förfriskande det faktiskt var med ett par ullevinoviser så fyllde de inte arenan. Green Day och Pink var aldrig någon av arrangörernas förstahandsval.
Men man måste ju ändå låtsas. För att rättfärdiga. För att sälja.

Knappt har sommaren fått ta sitt sista andetag innan det avslöjas: Iron Maiden spelar på Ullevi 2011.
Halleluja säger arrangörerna och drar en lättnadens suck.

Jag vet inte. Gubbar gubbar gubbar. Jag är så trött på gubbar.
Men det blir nog kul och sevärt. Och dyrt. Och slutsålt.

2 kommentarer:

  1. Skicka dem ett välskrivet förslag på artister som har fans villiga att köpa tillräckligt mycket biljetter och samtidigt vara lite nya och intressanta så kanske Gotevent hyr in dig som konsult?

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, jag har aldrig påstått att det skulle vara en lätt uppgift. Jag har grubblat en del på artister och det är få unga, framförallt unga kvinnor, som skulle kunna dra tillräckligt med folk. De måste ju ha en både bred och köpstark publik och där någonstans går aspekten "intressant" lätt förlorad.

    SvaraRadera