måndag 13 september 2010

Dokubonanza: Tylösand, Jersey shore & Camp Molloy

Igår såg jag reprisen av stapla-skandaler-på-hög-dokusåpan Kungarna av Tylösand. Åtta unga personer ska svina så mycket de kan under en månad. Allt går ut på att supa, knulla, dansa på borden och kräkas i poolen. Det finns dessutom ett liggrum där allt liggande ska ske och det tar inte många minuter innan det ogenerat sexas loss framför kamerorna.
Classy stuff.

Det är alltså en svensk variant, dvs med ännu mera sex, av MTV:s Jersey Shore där ett gäng amerikanare vars högsta mål i livet är att bli full och få ragg bor tillsammans och jobbar på någon strandrelaterad butik.

Och här börjar det bli intressant. För vem är inte kidsens chef i den svenska varianten? Jomenvisst serru, det är ju Peter Gereny, aka vinnaren av Camp Molloy.
Camp Molloy var en äventyrstävling som gick under en säsong på tv4 i början av milleniet. Det blev inga fler säsonger. Tittarsiffrorna var väl sådär. Men det var en massa (som jag minns det) hårt tränade amatöridrottare som utförde smärre triathlon varje vecka.
Det var kul. Jag lärde mig ordet reppelera.

Nu är vinnarpeter alltså med på ett hörn i Tylösand. Det känns inte värdigt. Även om han är schysstchefen. Ge mig Camp Molly istället.

5 kommentarer:

  1. Åh! Det programmet minns jag. Det kollade jag på och gillade det! Kommer ihåg han som var så himla skäggig, men jag kommer inte ihåg vad han hette. Bara minns att han på slutet såg ut som en grottmänniska!

    SvaraRadera
  2. Gör du?! Vad roligt. Jag pratade med min kompis Johanna om detta. Hon är TV-krönikör på GP och jag tänkte att hon MÅSTE ju veta vad camp molloy är. Men icke. Hon och hennes man hävdade istället att jag satt och hittade på. Jag minns också en med skägg. En yngre kille som vägrade äta sötsaker. Borde vara samma.

    SvaraRadera
  3. Självklart minns jag det! Tyckte att det var ett häftigt program. :)

    jag tror att det är samma kille. Han var rätt ung. Kom ganska långt va?

    SvaraRadera
  4. jao. Jag har rätt vaga minnen, men jag tror att vi tänker på samma kille. Sedan kommer jag i håg Natasha. Hon var säkert den tjej som gick längst. Hon var duktig på klättring. Lite har fastnat...

    SvaraRadera
  5. Han med skägg borde varit Paul. Åt som en häst men var väldigt strikt med nyttigheterna.

    SvaraRadera