lördag 4 september 2010

Det ultimata kräftsubstituet

Det här med att suga ut innanmäte ur ett djur har aldrig varit min grej. Men fester är ju synd att missa. Vanligtvis kan man enkelt fixa ett schysst matsubstitut som vegetarian, men det var ovanligt svårt till gårdagens kräftskiva. Därför var jag sjukt nöjd när Sara sa att hon funderade på kronärtskocka.
Det är ju frickin perfect!
Mycket jobb, lite mat.

Så jag tog på mig kronärtskockuppdraget, cyklade till fruktaffären och köpte två sjukt stora skockor a 25 spänn och begav mig hemåt.

Efter gediget googlande insåg jag att man skulle skära av skaftet och sedan koka huvudena i en mindre evighet.
Det var svårt.
De fick inte plats i kastrullerna.
Jag missade nästan vagnen som skulle ta mig till båten som skulle ta mig till ön.
Men det gick bra.
Och det blev gott.
Åtminstone perfekt.
Typ.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar