fredag 6 februari 2009

Hola vida nueva

Hej hej, nya liv.

Det händer en hel del i mitt lilla liv just nu. Jag har slutat på mitt trygga trevliga jobb som webbredaktös på siba och gått vidare i livet som obetald biståndspraktikant. Jag bor för tillfället i Stockholm och går på en massa föreläsningar för att förereda mig inför mina kommande månader i Chile. Där ska jag göra lite seriöst arbete i form av att kolla hur det står till med EU:s handelsavtal och mapuchefolkets havsrättigheter. På söndag åker jag tillhärnösand för att intensivplugga spanska i två veckor vilket är extremt (nu snackar vi riktigt extremt) nödvändigt. Sedan blir det ytterligare två veckor i Sthlm.

Jag gillar stan bättre och bättre. Jag är en riktig lokalsinne-junkie. Så for jag har lite koll på gator och kan orientera mig på egen hand trivs jag alltid bättre. Jag hittade till exempel till Tranan alldeles på egen hand. Gött.

I kväll dricker jag vin med mina stöta vänner Sara och Carin. Jag borde skriva ut efternamnen så att de kan hitta mina festliga blogginlägg när de googlar sig själva. Vem vill inte det? Det är ju trots allt bara de fräckaste människorna som får vara med i min blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar