fredag 13 februari 2009

Klackar och bakåtåttor

Ikväll har jag dansat tango. Det var jag och en tjej från en annan spanskagrupp som hängde med vår lärare på en öppen dansafton här i Härnösand. Jag dansade med Kurt-Åke som var trevlig, gråhårig och hade en hallonröd, ganska uppknäppt skjorta. Jag dansade även med Åke som var kort och lite vindögd. 
Kurt-Åke var en mycket bra lärare och nu är jag en hejare på allt vad tango heter. 
Förutom all ovärderlig kunskap jag nu besitter var dansandets höjdpunkt att jag fick låna spanskalärarens superfina dansskor. Skyhöga klackar och jag blev snitsig som tusan. Se bild för bevis (man ser snitsigheten jättetydligt).

Kvällen sprang iväg med dans och telefonsamtal så jag fick sitta sent för att få klar min läxa. Fast så himla mycket läxläsning blev det ju inte. Speciellt inte efter midnatt och lite rödvin. Då blev det mer praktiska tips och användbara fraser på spanska. Men det är ju också bra att kunna.

2 kommentarer: