onsdag 11 februari 2009

(O-) hurtigtvätt

Jag känner mig inte helt frisk (fysiskt alltså), det är säkerligen mestadels hypokondri, och jag struntade att följa med kompisarna när de skulle träna. Istället köpte jag tvättmedel och begav mig till tvättstugan.

Glad i hågen och mycket nöjd med tvättstugans tydliga instruktionsplakat lassade jag in min tvätt, la i tvättmedel på rätt plats och tryckte på start. Men då står det 20 minuter på displayen. Vad?! Hur har maskinen tänkt få mina kläder rena på 20 minuter?!

Jag vill ju bara krypa ner i sängen, kolla på Weeds och tycka synd om mig själv medan mina kläder blir rena och fina. Men det blir inget med det. Jättestackars mig.

3 kommentarer:

  1. det är för att du inte fattat att tiden går långsammare i norrland ju. dubbelt så långsamt = 20 min = 40 min = vanlig tvättid. Enkel matematik.

    SvaraRadera
  2. Märkligt nog var kläderna klara (rena och fina) efter 40 minuter. Norrland är knäppt.

    SvaraRadera
  3. haha, en sån finns det hos mig också, exakt. 20 min står det varje gång, sen tar det 40..

    SvaraRadera