tisdag 10 februari 2009

Brutna ben eller kräksjuka?

Jag väntar på 2 saker. 
1: Min lärare ska ringa mig och sen ska jag + några till åka längdskidor. Jag har aldrig åkt längdskidor. Jag misstänker att det inte är lika dramatiskt som att åka slalom eller störtlopp, men jag befarar ändå att jag kan komma att skada mig.
Fast egentligen är jag inte så orolig. Om min nya väninna Sofia lyckats ta sig igenom hela (!!!) Vasaloppet efter att ha åkt längdskidor 2 gånger på konstsnö i Göteborg ska jag väl lyckas hasa mig runt i Härnösand.
 
Sofias vasalopphistoria är för övrigt den roligaste anekdoten någonsin. De som hört den vet.

2: Den andra saken jag väntar på är illamående. Jag har beblandat mig med influensasjuka människor och inser hur otroligt dumdristigt det var. Jag känner mig inte sjuk alls än, men det känns som att det borde komma snart.
You can run but you can't hide som man så ofta säger om influensan. 

1 kommentar:

  1. "sixten järnberg ut i spåret"...vilket friluftsliv/sagoliv ni verkar leva i härnösand, med slott och allt. min favoritscen ur sofias vasaloppshistoria är nog när hon kommer in på upploppet och speakern envisas med att referera allt. nästan lite roy andersson-känsla över det.

    SvaraRadera