måndag 16 februari 2009

Demasiado tarias

Jag är paralyserad av mina läxor. Det är den där förlamande känslan av att inte ens veta i vilken ende man ska börja eller vad som ska prioriteras först. Jag har tagit mig en alldeles för lång rast och slösurfat på facebook, bloggar (som inte ens var uppdaterade - alltså extremt meningslöst egentligen) och kollat lite på open office.

Jag skulle dessutom vilja träna för efter några veckor med konstant ätande och minimal fysisk aktivitet har jag både myror i benen och dåligt samvete. Men för att döva båda känslorna gör jag det enda rätta och äter jag lite till. 

Det som ska göras innan läggdags (och troligtvis i följande ordning) är:
  1. gå till stan och köpa vin (måste ju bjuda igen innan det är dags för hemfärd).
  2. ladda ner open office och börja skapa min heta presentation av mapuchefolket. Jag ska minst skriva inledningen och göra upp någon sorts plan för vad jag ska skriva.
  3. använda en bok jag lånat idag och traggla grammatik. Tragglandet ska göra gröten i hjärnan till små mosiga, men strukturerade, högar.
  4. använda mig av mina nyfunna och strukturerade grammatikkunskaper för att skriva en text utifrån en jättefestlig stencil med glosor.
  5. få mer koll på en konversation som ska hållas imorgon.
First thing first, snart är det middag (17.30 -18.30) bamba-style, men systemet stänger kl 18 så jag får ränna dit nu. På stört.
Sen blir det hetsplugg. Det är min favoritform av pluggande. Verkligen.

2 kommentarer:

  1. slå på en oh-bild på en lafkenche och börja presentationen med "por la costa chilena se encuentra el protegido lafkenche que vive de pescado y una variedad de verduras..." och se om du får nnån feedback....

    SvaraRadera
  2. Men kan inte du tala in det med din allra bästa arne weise-röst så kan jag bara slå på kasetten/filen(cd:n (du får välja format) och sedan stå lite passiv brevid och se på medan de somnar?

    SvaraRadera