tisdag 27 januari 2009

Good bye Linux, hello Leopard.

Macbooken has entered my building! Jag har fått min dator och jag är kär. Det är ytligt och materialistiskt, men min dator har det skönaste tangentbordet, den finaste designen och den klaraste skärmen jag har ägt.

Så vad gör är det första jag gör när jag fixat grundinställningarna? Går loss på kameran såklart. Jag och min kära vän Alexandra satt och lekte med alla de där inställningarna och effekterna som man redan lekt med på andras macar. Men nu var det annorlunda. Nu är den min. 
Nu har jag hel och funktionell dator igen. Nu är jag hel och funktionell igen.

Saker jag ska göra med min macbook.
  1. Sluta leka i photobooth
  2. Skaffa photoshop
  3. Förstå varför och hur jag förstorar internetfönstret av misstag hela tiden
  4. Lägga in min gamla dator (läs: gamla liv) i min nya
  5. Hitta deleteknappen så att jag kan radera text framåt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar