fredag 16 januari 2009

Bakning ger (uppenbarligen) sömnlöshet

Åhå, jaja. Vilken vecka. Jag är helt slut, men än är veckan inte slut. Jag får helt enkelt vila nästa vecka. Den här veckan har jag haft mycket att göra på jobbet, men det är inte det som tröttat ut mig. Nä, det är alla förberedelser inför min stundande 25-årsdag som har tagit oplanerat mycket tid och energi. Det har storhandlats i omgångar, tyg har inhandlats, outfit har sytts och framför allt har tårtor, kakor och bullar bakats.

Det jag har kvar att göra nu:
sprätta bort guldemblem och sy på nytt (större och snyggare)
sy andra guldattiraljer (diadem, skärp och armband) till outfiten
göra gräddtårta.

Det är inte så mycket. Gött.

Tyvärr känner jag att jag måste göra lite annat också:
städa (!)
fixa partyplaylist (jätteprojekt p.g.a. kraschad dator)
träna (bli av med myror i benen och stress i bröstet)
sola (fast varför det?)
köpa plastglas och andra partyprylar
göra en poängpromenad
testa drinken som ska bli festbål (åh så jobbigt)


Ikväll får jag finbesök och då vill jag vara så gott som klar. Men det kommer jag inte att vara. Jag hinner helt enkelt inte. Men om jag är helt färdig med min outfit + att jag får sova mycket (vilket innebär tupplur ikväll) är jag helt nöjd.

Idag har jag redan listat en massa saker men här kommer en lista över saker jag har fixat och bakat som ska ätas på födelsedagskalaset (i antagligen godast-ordning):

  • Glass- och marängtårta
  • Oscar II-tårta
  • Pizzabullar
  • Chokladmuffins med hallontopp
  • Bål med Absolut mango (den som ska provsmakas ikväll)


Nästa gång jag har jättepartaj ska jag be om hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar