tisdag 6 januari 2009

Väldigt listigt

Ny plan: listor. Jag vet att jag gillar det, jag vet att det är festligt att läsa och jag vet att jag kommer att tycka att jag är jättedum som inför listor den dag jag bara inte orkar vara kreativ.
Se där, en lista i olistig form på anledningar till varför jag bör börja ha listor på min blogg.

Jag tänkte mig 5 punkter. 10 är för mycket om man inte har något vettigt att säga, 3 är för förutsägbart och dessutom för kort. 5 blir bra. Det finns ju utrymme för revidering eftersom det är min egen blogg.

Dagens lista handlar om listor.
Listor är bra för att:
  1. De är koncisa
  2. Det finns något dramatiskt över att vara jättekortfattad
  3. Man får en schysst överblick över listämnet
  4. Det är hopplöst att ge en rättvisan de bild av listämnet vilket gör dem roliga
  5. De är okomplicerade [to the naked eye] vilket oftast är ett perfekt sätt att återberätta saker

Listtipset kommer från Navid och bloggen 365 saker. Läs den. Navid är kul. Lite som listor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar