lördag 3 januari 2009

Kickin it med Linux

Linux är gött. En halvtrasig dator är inte alls lika gött, men bättre det än helt jävla jättetrasig. Nu blir det inget mer Windows för mig utan jag och Linux börjar bli kompisar. Men än är vi bara på lära-känna-varandra-nivån. Jag hoppas att han ska hålla sig på mattan, inte komma med några konstiga, jobbiga överaskningar. Inga krashar. Inga problem. Vi är helt enkelt inte där än. Jag hoppas att han är med på det bara. Det kan bli så obekvämt annars.

Ikväll tittade jag på The last kiss. Jag hade förväntningar utan dess like. Om man nu kan ha det när man väntat 3 år med att se en film. Jag gillar Zach Braff och jag gillar Rachel Bilson, därav förväntingarna. Men fy. Det var inte nån film för mig. Zach borde bara spela extremt sympatiska roller så att jag kan tycka om honom now and forever. Snubben han spelade i den här filmen var otrogen mot sin gravida flickvän och vilken ångest jag hade i soffan.
Imon ska jag kolla på Into the wild. Då blir det väl mer ångest antar jag. Fast inte av fan-vad-dr.dorian-är-dum-i-huvudet-sorten. Av någon annan sort. Looking forward.

1 kommentar:

  1. Tomt på kommentarer var det här. =) Jag ska precis ta å gå ut på födelsedagsmiddag när en krunegård-låt dök upp och jag kom på att du hade en blogg! passade på nu innan jag glömmer =) Hoppas Linux är snäll mot dig, jag har hört bra saker om honom ;P

    SvaraRadera