söndag 25 januari 2009

Nedräkningen har börjat

Nu vet jag vart jag ska. I vår ska jag till Chile. Esta primavera voy a Chile.

Jag borde plugga lite nu eftersom jag kommer missa första veckan av förberedelsekursen, men jag bakar kakor och lagar mat. Min familj kommer på kalas. Min 25-årsdag ska firas lite till. Jag kommer att få presenter och jag vet inte alls vad som väntar mig men jag skulle verkligen behöva en reseryggsäck. Så det hoppas jag på. Hoppas även på att maten blir bra. Och uppskattad. Det vet man ju aldrig.

Jag slutar jobba om en vecka. Nä, om 5 dagar. Det känns helt galet. Jag har så bra jobbarkompisar att det känns dötrist att sluta. Man blir ju så tajt med folk, fast man träffas knappt utanför jobbet. Så när ska jag hänga med dem nu? På en AW nån gång om året? Fy.

Dagens lista handlar om min upcoming resa. Saker jag tror kommer att hända:
  1. Jag kommer (vid ett flertal tillfällen) att få panik över att min spanska är för dålig.
  2. Jag kommer vid något tillfälle att äta kött på grund av att jag inte kan/har hunnit förklara min vegetarsika livsstil.
  3. Jag kommer att få ångest över att jag ätit kött.
  4. Jag kommer att bada i Stilla havet, äta frukt och vara sjukt nöjd med mitt liv.
  5. Jag kommer inte att vilja åka hem (men gör det ändå).

Spännande. Och läskigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar