tisdag 30 december 2008

Datordöden lever vidare

Datorn är fortfarande jättedöd och jag börjar långsamt vänja mig vid att inte kunna kolla upp allt, allt, allt (!) på webben hela tiden. Det är bannemej inte lätt och jag småhatar min internet- och datorlösa situation.
Jag har fått hjälp av en jobbarkompis att försöka återuppliva det lilla livet men tyvärr utan framgång. Sent igår kväll fick jag i alla fall se att mina filer fortfarande finns där någonstans i haveridjungeln. Hårddisken är alltså inte helt kaputt. Oh joy. Men nu är siktet inställt på att försöka rädda mina viktigaste filer och sedan köpa mig en ny dator.

En ny dator. Jag är en PC-tjej, men jag inser att jag är på väg ner i mac-träsket. Ett snyggt gränssnitt och en stabil, pålitlig dator låter lockande. Men det kostar ju. Onekligen. Och snart har jag inget jobb. Cash in – cash out. Mestadels cash out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar