fredag 26 december 2008

Sjuk jul

Jultraditionerna kan kanske ses som sjuka på många, skilda sätt, men jag syftar på den allra enklaste formen av sjuk i dagens rubrik. Det är jul och jag är sjuk. Vilket är trist. När jag inte vart allt för upptagen med att tänka på hur illa jag mår har jag blivit sur på mig själv över att jag insjuknat just nu. Nu är jag ju äntligen ledig och har vart näst intill omotiverat peppad inför juldagskalasande. En vän skulle ha party med "events". Onekligen spännande.

Men nej, jag har hållt mig oerhört passiv denna juldag. Nu kan jag dock konstatera att jag kvicknat till rätt så ordentligt. Jag har fått i mig ett paket hallonsorbet och senare även några mackor. Jag har kollat igenom första säsongen av Weeds samt tittat på Formel 3 på Eurosport.

Nu lyssnar jag på Fleet Foxes och kan inte bestämma mig för om jag är glad eller arg. Glad för att jag har så många timmar med fantastiska Fleet foxes framför mig eller arg för att jag inte gett dem en rättmätig chans innan. Jag har bara vägrat hajpen, vilket enbart har vart konstigt och irrationellt gjort av mig. Men mest är jag nog trots allt glad. Och imorgon, då jävlar, ska jag vara frisk igen. Det är alldeles för tråkigt att vara sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar