söndag 6 januari 2013

Uppskärpningen och båtarna till skor

Obs obs: inlägget är en smärre roman, sorry! Men sista ordet är "vithaj", det kanske lockar till läsning?

En vecka har gått och jag har skärpt mig - väldigt mycket har jag skärpt mig. Från att ha sprungit nästan ingenting de senaste veckorna, bara pliktskyldiga kilometrar för samvetets skull, har jag klämt in 4 (5) löppass på 5 dagar. Ja, dagarna kan man räkna på olika sätt.

Kanske är det nybörjarentusiasm, kanske går det åt helvete redan nästa vecka, men jag hoppas döna på allt mer för varje vecka. Eller månad. Lite lugnt får man ju ta det med upptrappningen.

Jag har inte haft nån gpsklocka förutom på långpasset, så distanserna är höftade.

Måndag: nyårsafton - ingen tid för sport.
Tisdag: nyårsdagen - ingen ork till sport.
Onsdag: springa till Friskis 5 km (träna box 75 min) springa hem igen 5 km.
Torsdag: 8 km
Fredag: ingen träning. Dock fest och dekadens.
Lördag: 5 km inkl backintervaller (typ andra gången i mitt liv som jag springer intervaller).
Söndag: långpass 23 km (rekord!)

Totalt ca 46 km.
Har säkert sprungit fler km nån vecka för längesen, men skit samma, jag är mycket nöjd. Framförallt att jag gjort saker jag inte gjort innan; intervaller och långpass. Sånt är inte lätt för mig, trygg soffpotatis som jag är.

Fick även mina inov-8. Rätt så fula, och framförallt långa.

Trots att jag tog en mindre storlek än vanligt behöver jag skicka tillbaka och byta till en än mindre. Men snön är ju borta för tillfället så jag har inte bråttom.

Kolla in sulan! Med dom här kommer jag äta mig fram genom snön som en vithaj.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar