söndag 13 januari 2013

Bakslaget

Förra veckans medvind i träningsmotiavtion har jag inte känt mycket av de senaste dagarna. Ett sorgligt saldo på två springturer.

Kom precis hem från dagens tur där jag skulle se hur knät kändes. Hade en kul tur via stan uttänkt men jag insåg att jag bör hålla mig närmare hemma.
För det är ju så (faktiskt) så sjukt lockande att fortsätta springa trots att det skaver under knäskålen.
Och det borde jag kanske inte göra.

Men nu sitter jag här och har ont. Inte alls så ont som senast, men det beror nog på de blygsamma 5 km jag sprang.

Ahhhrg. Jag vill ju få flyt i springandet. Inte sitta och glo.

2 kommentarer:

  1. Christoffer Olsson13 januari 2013 kl. 19:50

    Jag fick problem med vänsterknät i november förra året. Vilade en månad utan någon förändring. Övervägde att kontakta sjukgymnast, byta skor och köpa galet dyra knäskydd. Men sökte istället på tuben efter hjälp. Hittade en hel drös med klipp på stretchövningar. Ställningar som får en att se helt tokig ut. Men det funkade. Dock blir det sällan över milen längre.

    SvaraRadera
  2. bra tips! Jag har gått till sjukgymnast tidigare, men inte för knät utan för min höft. funkade bättre än jag knappt vill erkänna. Nu har jag bestämt mig för att tvångsvila, men youtuben låter ju som nästa steg om knät inte vilar sig i form! Tack!

    SvaraRadera