måndag 21 januari 2013

P3 Guld

Guldet va, det var i helgen. Ja helgen... den var nåt i hästväg. Söte Jesus vilken stressfest. Fullt ös medvetslös. Ett konstigt mischmasch av duktiga födelsedagskalasförberedelser och dekadent festande.
Baka tårtor, dricka mintu, städa hela lägenheten, gå på gala, laga lasagner, ordna biljettkrångel, ta det lugnt för jag fyller ju år, dricka resorb osv.

Men åter till P3 Guld.
Jag hade den allra glittrigaste klänningen jag någonsin skådat på mig. Kort och tajt var den också. Mycket snitsigt. På grund av att jag vilat från all sorts träning det senaste kände jag mig väl sådär het kroppsmässigt, men vafan, sånt där sitter ju bara i huvudet. I verkligheten - där man också kan leva - är min kropp snudd på exactamente likadan som för säg, två veckor sedan. Men likväl kände jag mig lite som en korv i klänningen. En snygg korv. Men ändå, en korv.

Galan i Scandinavium var den snyggaste jag varit på. Väldigt fint. Många låga skämt i de olika manusen. Gruppsex känns lite gammalt kanske, men bajs är ju alltid kul.

Galor är dock ändå galor och jag tycker att det är rätt tråkigt att sitta och glo på. Man är inte delaktig.
Favoriten var Gnucci. Väldigt coolt. Åh.

Efterfesten brukar vara stjärnspäckad, men ganska långsam på grund av att alla verkar vänta på att gå på nån efterfest till efterfesten där det riktiga partjet kan börja.

Jag vet inte om det var på grund av alla drinkbiljetter jag fick eller för att det faktiskt har en koppling till hur andra upplevde festen, men jag tyckte att det var bättre drag i år.

Förrförra var också bra, då dansade jag på samma dansgolv som Robyn (och en från Kent, men han stod mest still).

Nånstans i villan kom jag på att jag ville ta en massa bilder. Det innebär dock att jag har 250 bilder och alla skildrar samma 5 minuter från festen. Så jag publicerar inte allihop.










2 kommentarer: