tisdag 1 januari 2013

Årets första hybris

Nytt år och jag känner mig förvånansvärt nog lättad. Förra året slutade rörigt - mer i mitt huvud än någonting annat - men nu har jag ett helt nytt år att härja vidare i.

Igår var som en minivariant av året. Dystopisk men glädjande. Allt på samma gång. Idag är allting lite mer plant. Jag har inte gjort många knop, men tänkte få ihop ett träningsschema. Jag har varit jätteslapp med springandet, sprungit kanske 1 ggn per vecka, men nu ska fokus ändras.

Jag råkade dessutom berätta i riksradio att mitt nyårslöfte var att springa ett maraton under 2013.
Så nu får jag börja leverera.

Tyvärr skrämmer träningsscheman mig, så jag får lösa det där på nåt sätt. Mitt främsta mål är att träna >5 gånger i veckan, allt måste inte vara löpning men jag ska få in intervaller och ett långpass. Däremellan bör det vara några springa-som-vanligt-pass också. Då blir det inte tid för så mycket annat.

Jag ska dessutom göra om mitt boxpass och testköra det. Det tar ofta rätt lång tid (för mig).

Men nu ska jag städa upp det här kriget som pågår i min lägenhet, sen ska jag köpa choklad och äta upp den framför tv:n. Sen (dvs imorn) ska jag träna. Lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar