lördag 1 januari 2011

2011 in. 2010 ut.

Första dagen på året. Det nya året som enligt min egen utsago ska bli en succé. Just precis nu är det varken eller. En modest situation. Ensam lägenhet. Mysbyxor och NY-sockar. Soffa, filt. Jag funderar på om jag ska äta pizza eller pomfritt med sås.

Mitt 2010 får klart godkänt. Det har varit vin och vatten, sött och salt. Ni vet. Lite blandat.

Vinter.
Praktik GP. Kul, lärorikt, kompisar.
Fyllde 26. Blev vuxen i SJ:s och västtrafiks ögon.
Trött på gbg. Ville fly stan. Men sen kom våren.
Började sticka. Och virka.
Jag lyssnade på JJ och tittade på Mad men.
Vår.
Fortsatte praktisera på GP. Sedan tog praktiken slut och jag blev arbetslös 4 real igen.
Jag lyssnade på Peter Morén och kollade på Band of Horses på Trädgårn.
Reste till Berlin och gillade det.
Slutade sticka och virka.
Sommar.
Ledig i början, inte ledig resten.
Jobbade - med lön - på GP.
Favoritjobb: Recenserade Kent och wow. Intervjuade Eric Berglund (ceo/tta) och Tilda Swinton.
Bad i sjö och hav.
Cykla överallt.
Gilla att springa
Tillfälligt sambo med Hanna.
Höst.
Börja plugga spanska vid Göterbogs Universitet. Nya kompisar.
Hilda kom till världen. Lite tidig, men kry.
Jobba för Aftonbladet.
Lyssnade på min och den andra Marians spanska spotifylista.
höst-o-peppen.
Orolig för farmor.
Gillar fortfarande att springa. Lägger en massa pengar på kläder.
Får jobb på radion.


Då: 2010

Nu: 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar