måndag 10 januari 2011

Favoritsysselsättning

Efter jobbet kryssade jag mellan affärer för att fixa mig en outfit till lördagens bröllop (nej, inte mitt bröllop). Det är dock tyvärr fascinerande hur mycket fula kläder det finns i stadens butiker. Fy.
Efter dryga två timmar insåg jag att klänningen som jag har hemma, som jag inte riktigt gillar, får bli bra.
Time well spent som man säger på utrikiska.

Men nu mina vänner vill jag gärna ha smakråd. Det är vinter och jag måste ju ha nåt över axlarna så att jag inte förfryser.
Svart liten kofta eller gammelrosa (läs hudfärgad) variant? Eller ska jag ha nånting helt och hållet annat?




9 kommentarer:

  1. trots att jag har svarta strumpbyxor?

    SvaraRadera
  2. Varför har du inte din kavaj?

    Svart.

    SvaraRadera
  3. Kavajen blev så... kavajig. Dessutom har ju office-Maria redan varit ute en gång den här månaden.

    SvaraRadera
  4. Ja, finkavajen! Eller den rosa. Jag fick höra att man inte "ska" ha svarta strumpbyxor på bröllop så vill du hålla hårt på klädetiketten (om det stämmer) och funderar på om det omatchar med den rosa så kan du ju byta till... eh, hudfärgade? Det är ju sådär hett. Och barbent i januari, nja. Äh, kör på svarta strumpbyxor och rosa, det blir snyggt!

    SvaraRadera
  5. ja rosa! eller kavaj, kavaj is da shit! och till skillnad från elin tycker jag att hudfärgade strumpbyxor is da shit om man känner sig bekväm i det!

    SvaraRadera
  6. okej, det får bli nya bilder, det hör jag det. Men seriöst, hudfärgade strumpbyxor kommer itne att funka. Inte färgmässigt till den babylila klänningen och inte temepraturmässigt.

    SvaraRadera
  7. Du har ingen super-duper-sjal då? Den skan du sedan graciöst slänga iväg innan du springer till dansgolvet :)

    SvaraRadera