onsdag 26 januari 2011

Mitt liv som galning

När jag fikade med mina journalistvänner härom dagen kom vi in på idolpopgruppen EMD. Erik, Mattias och Danny.
Utlåtandet av de som hade träffat idolerna var att Mattias inte är den smartaste kniven i lådan och att Danny är lite läbbigt tillrättalagd. Men den som man kan hänga i granen, det är Erik. En kul och klipsk kille.

Nu har Erik fått ett nytt uppdrag. Han är med i svtserien Mitt liv som Hellner. Under 7 veckor ska idolErik bli längdskidåkarErik och träna som Hellner (som tränar runt 5 timmar varje dag - grattis Erik).
Jag såg nyss första avsnittet på svt play och jag gillart. Mycket. Det är en kul programidé.
Min hittills enda invändning är att avsnittet är för kort. Och att alla är män. Varenda huvud i bild hörde till en gubbe. Men det kan ju ändras.

Själv sprang jag lite idag. Inte så lite faktiskt. 14.45 km. Grämer mig över att det inte blev 15. Men men. Längdrekord tror jag. Inte snabbhetsrekord dock. Något ska man ju ha att jobba på.

Jag behöver köpa mat. Jag misstänker att popcorn och glasstårta inte är optimal återhämtningsmat.

För övrigt ska Danny sluta i EMD och ersättas av idol-Ola. Då blir de emo.

5 kommentarer:

  1. Det var nog det dummaste jag hört! Att Erik i EMD skulle va nåt att hänga i granen? Vem bryr sej om hans längdåkning i teve? De gånger jag träffat honom har han varit på gränsen till divig och rätt charmlös. Kan inte uttala mej om han är klipsk men det är då inte precis det intrycket jag fått! Har träffat alla tre och Matte är då inte osmart men den ende i trion jag vill hänga i granen är Danny!! Han var inne i min butik på Götgatan för några dar sen och charmigare och snyggare snubbe får man leta efter! Inte precis ensam i min åsikt här heller bland mina vänner. Jo men sätt in Ola, haha EMO! ist. så får vi äntligen se Danny själv. Grymt mycket bättre! /Ylva 26

    SvaraRadera
  2. Ja, haha, du kan säkert ha rätt. Jag har själv aldrig träffat någon utan dem.
    Gillar man träning tror jag dock att man kan bry sig om Eriks längdskidåkning. Inte det viktigaste här i världen kanske, men kul att se ifall han pallar :) ha det gott. /Maria 27

    SvaraRadera
  3. haha Ylva har ju rätt! Det är absolut Danny man vill hänga i granen. De andra två är så bleka.

    SvaraRadera
  4. Nu struntar jag i EMD och EMO och allt vad de heter men önskade gratta dig med längdrekordet!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack :D Och grattis till dig och åldersrekordet. Men det slår du väl om ett år eller så?

    SvaraRadera