lördag 11 juni 2011

Mutantfest

Förra veckan hade x-men first class premiär. Jag var mycket uppspelt. Men nu har det gått en hel vecka, och jag har fortfarande inte sett den. En sak i sänder.

Jag är väldigt förtjust i x-men. Men någon gång kan man behöva sluta göra filmer.
De första två var trevliga. Den tredje var inte någon höjdare direkt. Alls. Den senaste som kom ut var Wolverine.
Jag såg den på bio i Chile tillsammans med Max. I Chile, eller åtminstone på den biografen i Temuco där vi var, stänger man inte av mobilen när man ser på film. Ringer det så svarar man. Jag fick Max att lova att inte svara ifall det ringde. Det gjorde han ändå. Jag kastade onda ögon medan jag tryckte i mig litervis med knäckiga popcorn.

Wolverine var bättre än trean, men det säger ju inte så mycket.

Så min uppspelthet inför denna prequel som nu går på bio är väl något mättad med skepsism. Därför kommer det bli asbra.
Bra betyg (fyra fyrar i GP!), de gamla mutanterna är med och - kanske det mest väsentliga - den utspelar sig på 60-talet. Vad kan gå fel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar