söndag 12 juni 2011

Byxbonanza

Jag har haft o/vanan att köpa mina senaste cheap monday-byxor på de där marknadsdagarna på magasinsgatan. Då säljer de ut andra sorteringsjeans och provex för ett par tior.
Detta har gett ett jeansutbud i min garderob som består av rätt illasittande byxor i halvfula tvättar och med sömmar som vridit sig.
Jag kompletterade dessutom den här sorgliga samlingen för ett tag sedan med ett par "treggings" (trousers+leggings) från H&M. Inte jätteheta, förvånansvärt nog.

Kontenta: Jag behöver nya byxor.

Så idag har jag uppdaterat och uppgraderat byxutbudet. Två par för 400 spänn. Helt ok.
Jag drar väl storlek 28-29 i byxor vanligtvis, men idag blev det andra bullar.
Ena paret är i storlek 31. Det andra paret 26.
26!
Jag har nog inte haft 26 i byxor sedan jag var 12 år.
Och 31 hade jag kanske ett tag när jag var 16 och hade levt på glass en hel sommar.

Men nu kan jag se rekorderlig ut i byxor igen.
Behöver bara töja ut de där 26:orna (och 31:orna) först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar