lördag 25 juni 2011

Midsommarorientering

Min midsommar gick i jobbets, orienteringens, lekandets samt nattbussåkandets tecken.
Först jobbade jag.
Sedan åkte jag till Kullavik och förlitade mig på mina orienteringsskills. Jag tänkte skriva lokalsinne, men det kan ju inte vara lokalsinne när allt man gjort är att studera en karta. Då blir det väl orientering?

Jag hittade festen. Där var det lekar. Mitt lag "nr 2" ville gärna att vi skulle komma på ett nytt, roligare lagnamn. Jag tyckte att nummer 2 var kul.

Efter att min kompis försökt övertyga mig om hur gött det är att vara bakis och således gå all in vid ettsnåret istället för att åka hem så åkte jag hem.
Jag var inte ensam på bussen.
Det var jag och 800 anton abele-look alikes. Herregud. Överklassmodet verkar sannerligen inte till någons fördel.
Jag är gladare än någonsin att jag inte är tonåring. Nattbussar har den inverkan på en.

Nu ska jag antingen gå ut och äta glass, eller stanna inne och bygga boxpass.
Se där. Ett rim.

Halvvilse bland villorna. Då får man söka trygghet i mobilkameran.

På väg hem.
Jag prisade min sittplats och bannade allt annat under de 45 bussminutrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar