tisdag 14 juni 2011

Damer och herrejävlar

Igår var det bob hund på Liseberg.
Jag provade min bob hund-tshirt från 2000 och tyckte att det kändes sådär fräscht. Det kändes inte alls lika givet som för tio år sedan. Märkligt.
Jag såg dock en tjock man som också hade tröjan på sig.
Jag valde rätt.

Precis som alla band vill de spela sina nya låtar, och som alla publiker vill man höra de gamla.
Men bobarna var rätt duktiga på att spela gamla dängor. Jag kan fortfarande varenda ord i Nu är det väl revolution på gång.
Nu för tiden lär jag mig sällan varenda ord i texter. Tror jag.

Thomas Öberg är en hejare på mellansnack.
När han skulle presentera nåt sa han mina damer och herrejävlar. Och mina damer och herrskor. Roligt.
I slutet gav han några killar i publiken danstips. Han sa att de aldrigt skulle kunna få några tjejer med sina karateslag. Det var också roligt.
Han sa även till alla att gå hem för att konserten var slut. Nu har ni fått det ni kom för.
Ni fattar grejen. Det var kul.
Och bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar