måndag 21 november 2011

Telefånen

Jag funderar ömsom motvilligt ömsom mycket villigt på att byta ut min ZTE mot en iphone. Jag har ju fått mig ett satans måndagsexemplar som inte slutar krångla. Orka fler reklamationer.

Men något hindrar mig.
Dels mitt abonnemang. Dels det faktum att min nuvarande telefon inte ens är ett år gammal. Snarare ett halvår.
Och givetvis dels den gnagande känslan av att apple är ett ont ont ont företag.

Men när Annie Leibovitz säger att iphonen är the snapshot camera of today så är det väldigt lite i mig som inte vill ha en iphone.

Gillar Annie iphonar vill jag gilla iphonar.

En av Annies bilder. Leonardo med en svan runt halsen.

3 kommentarer:

  1. Har en ZTE Light platta och den gör vad den skall och var den billigaste som gick att få tag på då men vänta dig inte för mycket, det är ett uttalat lågbudgetmärke.

    Vill du ha en bra Androidlur så välj Samsung eller något annat lite dyrare och bättre.

    Fram med Excel och det senaste kvartalets räkningar och räkna på totalkostnaden innan du köper något nytt :)

    SvaraRadera
  2. Det är en ZTE blade jag har. Jag har aldrig varit särskilt mycket för flashiga märken. Men för mycket krångel med telefonen gör mig till en extra påverkbar konsument. Och dessa iphonar. Alla är ju så jävla nöjda hela tiden (förutom när glaset spricker).

    SvaraRadera
  3. Men tack för tipsen förresten!

    SvaraRadera