fredag 25 november 2011

Morgonträningsbaisse

Min teori är att morgonträning är djävulens påfund.
Jag blir trött och hungrig hela dagen. Dessutom går ju inte träningen ens särkillt bra på morgnen. För då är jag också trött och hungrig.

Likväl har jag fått för mig att morgonträningen är någonting bra. Kanske är det alla hurtfriska typer i cyber space som får mig att känna som att före-frukost-sport är någonting jag borde ägna mig åt?
Inte omöjligt.
Jag är mycket påverkbar när det kommer till träning. Och kräsen. En märklig kombination.

Så ok, här är en frisk vind i hurtbullandet:
Morgonträning är jobbigt. istället för att gå upp 05.30 för att träna så föredrar jag att sova. Sömn är dessutom bra för hälsan. Och gött. Win win.


(problemet är bara att det roligaste spinningpasset är schemlagt klockan 07.00 på torsdagmornar.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar