torsdag 17 november 2011

Sektbyxtan med gylfsnopp

Idag hämtade jag ut nya kläder från föreningen som jag tränar i. Hel och ren ska vara någon sorts ledord.
Snygg är uppenbarligen inte så viktigt.

Mina nyuthämtade vita byxor i tunnt tyg har en ganska lång gylf framtill vilket, så fort man rör lite på sig, ger illusionen av en bubblig liten penis.
En gylfsnopp.

För att undvika detta kan man dra upp byxorna så att byxgrenen faktiskt sitter i kroppsgrenen. Men då hamnar linningen uppe i öronen och man ser ut som en tjock tant.

Med byxorna uppdragna (som de ska sitta?) frågade jag uppgivet den klädansvarige:
Vem kom på det här?

Jag visade upp byxorna på min arbetsplats och de klassades som sektbyxor.

Jag är så himla glad att jag tjatade om hur himla viktigt det var att jag fick mina vita byxor.
Nu ska jag använda dem varje dag.

2 kommentarer:

  1. Vad man gör med prasselbyxorna är att dra upp dem så att grenen sitter där den skall. Därefter vikar man ner resårbandet så att man slipper linning uppe i öronen. Do it! ^^

    SvaraRadera