måndag 25 april 2011

Solterapi

Jag tänkte skriva, jag hade till och med förberett, ett inlägg om hur fruktansvärt okreativ jag är nu för tiden. All min kreativitet går till jobbet, men i enlighet med diverse energilagar, omvandlas den till nånting annat - det vill säga ångest. Gnäll gnäll och en jävla opepp.
Så i brist på kreativitet tänkte jag visa den här bilden. Den visar en chokladtårta där ägg bytts ut mot avokado. Kreativt. Och gott. Och bra för äggallergikern som hade bakat den.



Men nu har jag ätit tårta i kvällssolen, umgåtts med mina syskonbarn och fått ett välfyllt påskägg. Terapi. Nu är jag gladare.
Men imorn kanske jag är knäckt igen. Då kan jag skriva ett surt inlägg.

4 kommentarer:

  1. kreativitetsgnäll=story of my life... jag vill också vara moster!

    SvaraRadera
  2. Men jag har hört att du dansar "på riktigt" i din ensamhet. Det låter ju på många sätt sjukt kreativt!

    SvaraRadera
  3. Haha! Ja. Det gör jag. Det är riktiga So you think you can dance-moves hemma hos mig. Modern jazz och hela baletten (höhö). jag funderade även på att outa att jag (och sara) bara skejtade när ingen såg. Men det gjorde jag inte.

    SvaraRadera
  4. Och sara. Jag tycker att du ska se till att få ett/flera syskonbarn. De är väldigt bra. Har inte David tjej? En liten barnkram är bättre än choklad.

    SvaraRadera