tisdag 5 april 2011

Dekis

Jag kan bli väldigt trött på mitt leverne. Jag tränar regelbundet, äter vettigt, röker inte, snusar inte, dricker inte så ofta, har ett välmöblerat hem, sparar pengar, äter fiberberikad havregrynsgröt med linfrön till frukost, jag sover 7 timmar varje natt och är i tid till jobbet.
Gah!
Mina synder består i en och annan fylla, eller att jag äter glass till middag eller inte gör min sjukgymnastik. Ibland kan jag önska att jag rökte. Men jag vill ju inte.

Jag läste en krönika på Allt om Stockholm av en kille som hade ungefär samma frustration. Han är vegetarian och saknar känslan av livsförakt som kommer med köttätande. Han tänkte vända sig till knarket.

Så jag funderar på att börja röka metamfetamin. Näringsvärdet är inte mycket sämre än en Big Mac. Framställningen av detta supertjack är bara ett snäpp under det miljöförakt som en fullt laglig flintastek erbjuder. Och – OCH! – jag blir ful och dör i förtid, precis som en helt vanlig hamburgerhungrande svennebanan.

Nä, nu ska jag sova. Klockan är ju över elva. Men en ovana att hänge sig åt skulle kanske vara bra. Är inte så sugen på meth. Andra förslag?

4 kommentarer:

  1. Förslag 1: whiskyflaska (eller annan valfri starksprit, bara det är en billig) som drickes i ensamhet vid köksbordet. Under tystnad (ev en tickande klocka).
    Det är kanske inte lika skoj som meth men du får den prima alikskänslan av uppgivet liv direkt, som en skamflod.

    Förslag 2: Ta en helgkväll på avenyn, bara gå från ställe till ställe och medvetet tjafsa med de mest tjackade vakterna. (Alt. för att spara pengar kan du ju t o m låta bli att ens försöka komma in någonstans)

    Förslag 3: Gå med i t ex AFA och blås lite liv i skiten igen a la 90-tal genom att styra upp gammal regelrätt maskerade-slagsmål-med-polis!


    OBS!
    Jag kan egentligen inte rekommendera något av förslagen MEN om du väljer förslag 3 så skulle mitt reaktionära jag bli nästan löjligt stolt över att känna dig.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka tydliga och bra förslag. Jag känner mig spontant mest lockad av förslag tre, men vid närmare eftertanke är det också det förslag som käns mest åldersnojjigt på grund av att det är det förslag som ligger närmast mitt 17-åriga jag. Det skulle lite granna bli som att ta igen att jag inte var i göteborg, utan i hultsfred, när det var kravaller här 2001. så, därför är nog whiskeyn bäst för mig. Att ens röra sig på avenyn kvällstid känns ju mer som självmord än lite lätt livsförakt.

    SvaraRadera
  3. Du låter på beskrivningen som perfekt frumaterial men det hjälper nog inte mot tristessen.

    Bli Stockholmsvegetarian istället så kan du släppa loss med att äta sushi ibland? Börja handla aktier på nätet? Fullt laggligt men extremt tabu i vissa kretsar.

    Dagens AFA ägnar väl sig mest åt attacker på korvkiosker i Majorna och liknande hjältedåd, känns inte som en option.

    SvaraRadera
  4. Men det var ju en del i AFA-dealen. Att liva upp det hela lite. MEn som sagt, jag tror inte att det blir nåt med den saken.

    aktier låter spännande. emn för att det ska bli en ovana måste jag förlora en massa pengar. Det går väldigt mycket emot både min sparsamhet och mitt ickeintresse av att tjäna pengar.

    Och att bli "vegetarian" känns inte aktuellt. att bli vegan ligger mycket ärmare hjärtat. Det är också jävligt besvärligt - för andra människor. Så det skulle ju kunna vara nåt.

    SvaraRadera