onsdag 27 april 2011

Röda faran

Idag spontanköpte jag en cykel. Eller tja. Jag har funderat på en ny cykel sedan förra sommaren, så det var inte extremt spontant. Men jag såg en annons i morse, ringde min syster som åkte och kollade på den. Och köpte den. Tjoff tjoff.

Nackdelar:
1. Styret är inte så race-inriktat som jag hoppats. Jag gillar att cykla snabbt.
2. 27-tum är mindre än 28. Så är det. Tänkte inte på det.

Fördelar:
1. Den är tyst.

På samma sätt som man glömmer bort hur dyr en appleprodukt är så fort man får klämma på den får, så försvinner mina dubier så fort jag sätter mig på cykeln. Inga skärmar som skakar, inga kedjor som knakar, inga fotstöd och skramlar.

Herregud.
Att jag inte gjorde det här tidigare.

Och 600 spänn. Det är inte så mycket. Om man ska tro på alla blocketannonser skulle jag kunna sälja den för det dubbla till nån vilsen hipster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar