måndag 4 april 2011

2 in 1

Glassfest i vårsolen. Två succésmaker. Dammsugarglass och delicatobollsglass. Verkligen gott.
Faktiskt.
Delicatobollsglassen var lite som en Ben & Jerry-glass med bitar av delicatoboll (?). Dammsugarglassen var uppdelad i grön punschig "marsipan"-glass och brun chokladglass. Men överst på mitt glassberg syns ägglikör.

Arrak, punsch och likör.
Goa grejer.
Ja, jag är 73 år gammal.

På bilderna kan man beskåda syrran och jag (med koncentrerad ta-kort-min som blev en blogg-plut-min. sorry), glassen samt min systerdotter, tillika guddotter som jag ska drilla i gud-kunskap samt lära henne meningen om livet. Vi får se hur det går.


3 kommentarer:

  1. Jag undrade just varför du plutade på bilden. Nu vet jag.

    Är det på konstcafét man köper glass eller? De brukar ha göttig glass ju!

    SvaraRadera
  2. Nej, det är på det helt vanliga glasstället i Majorna. Gamla triumfglass. Väldigt nära friskis... :)

    SvaraRadera