lördag 19 mars 2011

Yes homo?

Har jag missat något? När blev termen "no homo" kul? Eller vill de här människorna som använder sig av uttrycket på allvar poängtera att de inte är homosexuella?

Jag ögnade precis igenom intervjun med Sverrir Gudnasson i dagens GP. Jag gillar Sverrir.
I dessa intervjuer har de alltid en liten kolumn där personer som står intervjupersonen nära får uttala sig. Gudnassons barndomskompis, som är gudfar till Sverrirs barn, berättar där om hur Sverrir går i sömnen och säger (om inte det är journalisten som skrivit in det, men det tvivlar jag på):
Sist jag sov över hos honom - no homo - väckte han mig (...).

Jag förstår inte. Är det ett skämt? Är mannen som är Sverrirs kompis en 30-nånting som har svåra hip hop-komplex? Är det en stockholmsgrej? Jag fattar inte. Jag måste ju ha missat nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar