torsdag 3 mars 2011

De uteblivna tipsen

Alltså, jag trodde nog att det skulle komma in nåt mer tips. Men men. Ni kanske också lyssnar på Alexis Weak i affekt. Stackars oss.

Jag har i alla fall kommit fram till att Syket är en trevlig orkester, Those dancing days har skärpt till sig och Lykke har släppt en ny skiva. Jag kan lätt bli mätt på Lykke Li och prettonivåerna, men samtidigt tycker jag sannerligen om henne. Sadness is a blessig är en fin bit. Melankoli liksom. Jag gillart.
Kan hända att jag lägger den i en spellista tillsammans med Håkan Hellströms Jag vet vilken dy hon varit i och kör på repeat.

Det är ju lite, lite sjukt att det är så härligt med deppig musik.
Var man inte ett vrak innan så blir man det åtminstone efteråt.

4 kommentarer:

  1. Åh, nu får jag dåligt samvete. Jag var på väg att tips-kommentera flera gånger, men tänkte att ingenting var tillräckligt nytt och hippt för att behaga dig. Hihi. Jag gillar iaf just nu tex Nicki Minaj, PJs nya, Radioheads nya och Janelle Monae. Min favvis depplåt i år är Dina händer är fulla av blommor med [ingenting]. Ska vi ha en deppdag like old times? Puss

    SvaraRadera
  2. åh, deppdag med täcke, absolute love och sura godisar. fina grejer.
    Ja, jag är ju lite obstinat när det kommer till hur nytt det ska vara. jga har målat in mig i ett hörn där all musik som får komma in på min favoritlista ska vara från 2011.
    Men Nicki minaj borde jag ju verkligen lyssna mer på. bra tipsat. PJ har redan entrat min 2011-lista, men RH:s ny finns ju inte på spotify. Synd. janelle monae låter lovande. här ska lyssnas! tack :)

    SvaraRadera
  3. Jag lyssnade på Alexis Weak ändå (obstinat?) och det måste vara så nära en musikalisk inkarnation av serien "Stockholmsnatt" man kan komma. http://www.svd.se/kulturnoje/serier/stockholmsnatt_598903.svd?date=20110304

    /A Gullmars state of mind :)

    SvaraRadera