tisdag 8 mars 2011

Inte nån demotejp

Ch-ch-check it out. Jag har sporttejp på hela låret. Från knät upp på rumpan (men nån sorts restriktion på hur mycket hud jag visar får jag ju ha). Och där ska den sitta i en vecka.

Jag var hos en sjukgymnast idag för att prata om min ilskna höft. Hon skällde på mig. Men det var väl det jag betalade för.

Tills vidare får jag bara springa kort och flackt. Det låter ju sådär kul. Men hennes ord är just nu min lag. Hon har ju inget emot att jag springer väldigt fort på dessa flacka ytor. Så kanske är det nu det händer. Det kanske är nu jag börjar köra intervaller.

Men först ska jag ut och se om min stimulerande tejp piggar upp min snedbelastade och otränade vänstra rump-och-lår-halva.

Kanske ska jag måla ögon på den och kalla den för svarta kobran.

3 kommentarer:

  1. vilken grej! jag fattar inte alls vad det är tänkt att den ska göra? dra musklerna rätt?

    SvaraRadera
  2. haha, nä jag vet. Den sitter där och förebygger, stimulerar och har sig. Den känns inte (typ). Vanlig inom friidrott. Jag känner mig sportig och skadad. En rätt bra känsla.
    Här är en artikel jag hittade (från 2006) om "tejpen som räddar em". http://www.aftonbladet.se/sportbladet/friidrott/article398286.ab

    SvaraRadera
  3. Går det inte att kompensera ev. skevhet i steget med en väldigt styv sko på ena foten och en väldigt mjuk på den andra?

    Tejpen kan du piffa upp genom att rita två streck i ena änden och kalla den black Alabama snake ;)

    SvaraRadera