lördag 26 mars 2011

Musse, brottningen och bloggen

Ja, jag frågade.
Din reseblogg... är det på riktigt?

Igår var det träning med Musse Hasselvall och Usama Azis. De har utvecklat nåt som de kallar för Ruffie. Kampsport goes gruppträning. Man tränar i par och knör mycket på varandra. Mitt svett är ditt svett.
Jag är ju inte så mycket för andras svett. Inte så mycket för min egen heller. Men det (väldigt) kul. Jobbigt, men hanterbart.

Musse och Usama var sköna och roliga. Inte hurtiga. Om någon skulle undra.
De såg likadana ut. Små män med tajts och skägg. Det var också roligt.

Efter passet tackade jag, liksom många andra, för kul träning. Jag pratade lite med Musse om en övning som jag inte riktigt förstod mig på.
Det här känns lite som en dåligt samlag sa jag till Anna när vi gjorde övningen under passet.

Men jag vågade inte fråga honom om bloggen.
Det kändes helt fel. Prata ex-bloggar i svettvarm friskislokal. Fel.
(Tänk om han skulle tycka att jag var jobbig. )
Så jag frågade inte.

Men medan kompisarna stretchade vidare så kunde jag ju inte släppa det där. Både känslan av att inte våga fråga och nyfikenheten kring bloggen.
Skriver han verkligen fortfarande, flera år senare, om sin gamla tjej?
Så jag frågade.
Eller, svettmaria byttes ut mot journalistmaria som frågade.

- Jag undrade en annan sak. Som inte riktigt har med det här att göra.
- Ja?
- Din reseblogg... Är den på riktigt?
- Ja, jo men det är den. Du menar En resa utan dig?
- Ja, precis. Jag har funderat på om den är på riktigt... fortfarande. Den är väldigt fin.
- Tack. Mmm. Men det är inte samma tjej fortfarande. Det är väl två-tre tjejer. Man gör samma misstag. Om du förstår vad jag menar.
- Eh. Ja.

2 kommentarer:

  1. En manlig Agneta Sjödin alltså. Bra att du vågade fråga!

    SvaraRadera
  2. haha! Till Musses försvar tycker jag helt ärligt om hans blogg. Den är fin.

    SvaraRadera