måndag 7 mars 2011

Säkert!?

I lördags åkte jag bil med min far. Säkert! var på radion. Jag berättade att jag skulle gå på hennes konsert på fredag.
Pappa har förvånat mig på sistone med att kunna droppa namn som Robyn och Daniel Adams Ray. Men Säkert! fanns ännu inte i hans kunskapsbank.

- Är det hon... Jenssen?
- Nä, du menar Amanda Jenssen. Nä, det här är Säkert!.
- Säkert?
- Ja, hon heter Annika Norlin och när hon sjunger på svenska kallar hon sig Säkert! och när det är på engelska är det Hello Saferide.
- Hällo Sejfrajd?
- Ja. Hon kommer typ från Skellefteå. Amanda kommer från Lund. Och det skiljer säkert... 15 år mellan dem. Och Annika Norlin har aldrig varit med i Idol.
- Jaha, nähä, då var det ju inte samma person.
- Nä.

Kanske gjorde pappa ett fatalt misstag när han gav mig en glimt av ett eventuellt musikintresse som sträcker sig in på mina områden. För nu ska han skolas!
Nästa vecka ska gå vi in på sambanden mellan Snook, Maskinen, Slagsmålsklubben och Afasi & Filthy.

Fråga: nån som vill gå på Säkert!?

4 kommentarer:

  1. Såg säkert på Nef när förra skivan kom (2008?) och hon var jättebra så köp biljetter snabbt, de lär ta slut.

    SvaraRadera
  2. Jag vill jättegärna gå på Säkert! Men biljetterna verkar vara slut :(

    SvaraRadera
  3. Å Annika är från Östersund änna. Och pappa M är la för go!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag såg nu att det var uppbokat för tillfället. Med tanke på att jag ska iväg på en födelsedagsfest efteråt så kanske jag inte är världens roligaste sällskap heller. Eller jo, under konserten är jag trevlig. Men efteråt drar jag. trädgårn är ju ändå inte så trevlig att stanna på. Det har förresten pappa morgan själv märkt - helt utan min inverkan klagade han på trädgårn som konsertlokal.
    Kan tänka mig att det var bra på Nef. Betydligt mer gemytlig lokal.

    SvaraRadera