tisdag 4 maj 2010

Vårens längsta helg

Helgen började någon gång förra veckan. I onsdags borde det bli. Nej i torsdags (veckovill är mitt mellannnamn). Och även om jag visste att det var en hyfsat uppbokad helg som stundade anade jag föga att den skulle bli så succéartad. Överraskningsmomentet var nog en del av succén.

För att undvika långrandigheten tänkte mig ett kortare bildspel för att demonstrera finhelgen. Här kommer det.

T O R S D A G
Gravöl för nöjesredaktionen. God öl. God mat. God stämning.

Mat. "dom långa gröna" var lite hårda tyckte en kollega. Mina långa gröna var bara goda.



F R E D A G / V A L B O R G
Presentshopping och multipelt jackfynd toppades med hamburgermiddag. Trevligt var bara förnamnet.

Efterrättsexperiment. Här är pajen fortfarande rätt snygg. När den landade på tallriken var den inte lika easy on the eye. Men det var gott. Och sött.



L Ö R D A G / 1: A M A J
Jonas hade inflyttningsfest. Jag var orolig över min överpeppighet inför festen - höga förväntningar är sällan bra - men oron var helt och hållet obefogad.

På kalaset fanns en spritbuffé. Den gav mig huvudvärkdagen efter. Men det gjorde inget. Den gav mig mycket kul också.



S Ö N D A G
Pappa 61 år. Sång, tårta, släkt och bamyl koffein.

Älsklingsbarn.
De gillar mig med. Jag är en fruktansvärt rolig moster.



Det var det. Nu är det tisdag. Nu får jag nog anse att helgen är över. Det gör inget. Det verkar bli en bra vecka också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar