söndag 16 maj 2010

Mc Fräsch

Jag äter inte på makedonkan. Jag jobbar inte så. Jag är inte lika absolut som jag var för ett par år sedan [läs tonåren], men just McDonaldsmat är extremt sällsynt i min mage.

Och precis nu visas Dokument inifrån: McFusk & Co och allt äckel (gammal mat, regelfusk, sjuka medarbetare, hemliga lönekorrigeringar etc) som försiggår på restaurangerna är föga förvånande, men ändå. Ändå!
Hur svårt ska det vara att sköta sig?
Och då har vi inte ens närmat oss djurrättsfrågan i sammanhanget.

Titta på McFuskprogrammet här.

Jag ska nog bli obstinat absolutist igen.
Good bye.

2 kommentarer:

  1. Ne, föga överraskande. Sista gången jag åt på Macmurder var nån gång på 90-talet tror jag. Löneslaveri och förtryck på alla sätt och vis känns ju inte särskilt aptiteggande.
    Jag inbillar mig att Max är en miljon gånger bättre och äter där med gott samvete (och skygglappar)...

    SvaraRadera
  2. Jag vet. Max ftw. Skygglappar ftw!

    SvaraRadera