lördag 15 maj 2010

Du bist ein berliner

Tyra säger smiiiiile with your eyes. Jag implementerar inte särskilt många av Tyras råd i min vardag. Så inte heller detta. Igår var mer lägligt att använda fuck oooff with your eyes.

Vi var på Pustervik. Skulle kolla på Bye Bye Bicycle. Det kommer fram en tysk och pratar med oss. Jag berättar att jag ska till Berlin och frågar om han har nåt tips. Han har inte det. Han förklarar att han inte gillar Berlin, det är för stort. Han drar en parallel till Stockholm och de fyra göteborgarna på rad nickar förstående. Sympatisk kille.

Senare står vi på dansgolvet och väntar på att bandet ska börja. Då står tysken i närheten och tar bilder på diverse grejer.
Tysken börjar ha ta märkbart många bilder i min riktning. Jaha. En tillfällighet, såklart. Sedan sträcker han fram kameran och ska ta en porträttbild av mig. Vafan? Jag använder mig av internationellt kroppsspråk (det onda ögat samt ryckade på axlarna) och säger Vad sysslar du med?
Han knäpper av bilden, visar mig resultatet och sedan ser jag inte honom mer.

Mina kompisar kom fram till att han är en jättekänd tysk bloggare så nu kommer jag att bli känd i tyskland lagom till att jag kommer dit och kommer inte att behöva stå i en enda kö under hela vistelsen.
Det är den mest troliga förklaringen.


Just det.
Sedan såg vi de här.
De var bra.
Sångaren blev väldigt svettig och min kompis berättade att han alltid brukade ha samma tröja på sig när de hade spelning. Mmm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar