onsdag 12 maj 2010

Svikare

Norge har begåvat world wide web med en väldigt bra och vanligtvis mycket pålitlig vädersajt. Deras SMHI. Fast bättre.
Man kan få timma för timma-prognoser för en massa städer runt om i världen. Det är en tjänst som sällan känts lika viktig som just idag - dag två i mitt garagemålarliv.

Eftersom regnet planerades dra i gång vid 10 kändes det meningslöst att börja harva med målandet och tänkte spara mig till i eftermiddag istället då det (troligtvis) ska vara uppehåll.

Men nu är klockan snart tolv och jag ser bara några ynka droppar som landat på min fönsterruta.
Vad hände? Vart tog pålitligheten vägen? Vem ska jag nu lita på? Ha?

Mitt garagemålarliv tar en paus till imorgon.
Idag ska jag bara dricka te och stirra på min fönsterruta.
Och gnälla.


Här har du svikarsajten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar