tisdag 27 oktober 2009

Mina misslyckade projekt

Jag har lekt rövare med min symaskin i helgen. Och fortfarande, idag tisdag, håller kreativitetsrycket i sig. Tyvärr går det inte så bra.

Projekt 1; en klänning. Den blir ändå helt ok. Jag har gjort en del grejer jag inte testat innan. Men det behöver verkligen den sista piffningen för än så länge är den helt lam och ganska osmickrande. Sista piffningen består i rosa knappar och något sorts skärp.

Kommer troligtvis aldrig att använda skapelsen dock.


Projekt 2; en väska. Det började svinbra. Efter klänningen kändes det otroligt skönt att kunna sy klart en grej på mindre än en timma. På ingen tid alls egentligen.

Sedan skulle jag pynta den med färg. Skrivstilig text i rosa och vitt. Det såg jättefräckt ut i mitt huvud.
Men.
Tyget slukade all färg och det gick verkligen inte att skriva skrivstili

gt. Allt förutom stora tydliga versaler var hopplöst. Därför blev det inte alls som jag hade tänkt. Men helt ok.

Här är väskan på tork. Och uppochned.


Projekt 3; en omstajlning av en t-tröja. Idén var att använda en spets som schablon och trycka lite vita spetsblommor över axlarna på den turkosa tishan. Senare ska jag sy fast en bröstficka i spets också.

Resultatet blev katastrofalt. Irakkriget är en succé i jämförelse med mina spetsblommor. De ser ut bara som stora vita fläckar.

Nu är min plan att hävda att det var meningen. Det går sådär hittills.


Första bilden visar alltså själva katastrofområdet. Kan vara lite svårt att se.
Sista bilden är resultatet. Det kanske också är svårt att se.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar