onsdag 7 oktober 2009

Finess i skåpen

Jag firade dagens brev från försäkringskassan och känslan av att vara på väg mot någon sorts grön kvist med att köpa porslin.

Det var när jag precis konstaterat att jag inte hittat någonting jag ville köpa på Erikshjälpen så var de där. Jättefina mattallrikar (åh mattallrikar). Vita med rena gulddetaljer i form av trianglar och diamanter (åh diamanter).

Att det var dessutom Rörstrand gjorde ju inget.
Men serien - Finess - är tydligen inte någon av de fancy pantsy-serierna utan mer en budgetvariant. Men vad gör det? Det är ju frickin diamanter på.

Poslinsköp nummer två var assietter (åh assietter) med blå blommor och växtgrejer på. Omärkta men tjusiga. Tju-hu-siga. Se bild för bevis.







3 kommentarer:

  1. men guuuu va fina! /SB

    SvaraRadera
  2. hihi, tack tack. Kom och hit och ät nåt. Jag behöver en anledning att få äta på vanliga tallrikar. Jag kör allt, alltid, i djupa tallrikar annars. Det är ju så praktiskt.

    SvaraRadera
  3. Inte förrän idag såg jag att du ramlat in på min blogg och kollat in mitt Finessporslin.. kolla gärna igen; samlingen förökade sig ytterligare några dagar senare. Som små kaniner! Vilken kul blogg du har! Nästan så du får hamna bland favoriterna fastän det är för lite design för det egentligen. Egentligen alltså. :-) Tjing!

    SvaraRadera