lördag 3 oktober 2009

En tant som jag

Jag såg precis den norska pop-maskrosbollen (du vet, väldigt skir pop man inte vet om den kanske går sönder ifall man skulle råka andas lite för tungt) Christel Alsos på teve. Hon sjöng så fint och jag blev lite förtrollad och funderade, när jag satt i köket och bara kunde höra hennes röst, om det kanske var en lugn [läs: vuxen] Amanda Jenssen. Men det var det inte.

Och hon hade snygga kläder. Hon var snygg hela hon. Men jag grunnade på hur gammal hon var och kom fram till att hon var nog ganska många år äldre än jag. Hon såg ju ändå faktiskt lite ut som en tant.

Men nä. Vi är födda samma år. Jag är till och med rätt mycket äldre än henne om vi ska vara petiga med månader.

Plötsligt tänker jag att jag inte alls tyckte att hon såg tantig ut. Hon var nog bara snygg. Och skir.






Kolla in klippet på Christel, men hoppa för guds skull över Lasses påa.

1 kommentar:

  1. Jag lyssnade nu och man hör definitivt den där Jenssen-liknelsen. Till och med fast jag vet att det inte är hon så låter det så =) Finurligt.

    SvaraRadera